Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Poppin some corn

Kategori: Allmänt

Hej! Denna måndagen bara flög förbi, kom till jobbet vid 8 imorse och insåg att jag hade hela dagen obokad, händer typ aldrig... Men sen hann jag inte mer än blinka så var klockan 16:45 ;-) Tur jag har världens bästa jobb :-D När jag kom hem gjorde jag middag medans S. var på gymmet, blev en majssoppa med varma baguetter till.

Har inte varit nåt fan av soppa i mina yngre dar, men nu tycker jag att det är riktigt gott. Om det är en god soppa vill säga ;-) Idag gjorde jag iaf såhär om nån vill testa: Häll av 2 majsburkar eller 1 majsburk och 2 majskolvar, inte så noga. Fräs runt de litegrann med olja, salt och peppar. Låt det verkligen fräsa, såmycket vätska i majs. Krydda på med lite tacokrydda, cayennepeppar, citron och vitpeppar. Häll på 5-7 dl vatten och smula ner en grönsaksbuljongtärning. Låt det koka upp och rör ner creme fraiche. Mixa ordentligt med stavmixer och kolla om det behövs mer vatten, majs blir ju gärna lite tjockt. Smaka av och servera med ostgratinerade bröd :-) Gott och enkelt! Hoppas ni alla haft en bra måndag :-) Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: