Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Könsroller intakta

Kategori: Allmänt

Jajjemän, här håller vi hårt på traditionerna! S. har grejat i garaget och jag har putsat fönster och fixat blommor ;-)

Smidigt med vridbara och plättlätt att plocka bort spröjsen!

Ett av våra sovrumfönster... Alltså det var inte lite skitigt! Solen ligger ju på där också, kan nog vara därför det var mer eller mindre inbränt i rutan ;-) Ni ser ju liksom var det vita slutar längst upp... Och det var inte för att det var rent, utan för att det var skugga!

Lite renare blev det iaf, får ta hit nån firma sen som tar alla fönstrena ordentligt! Slängde dit lite blommor också, var på Blomsterlandet och frågade tjejen vad jag skulle ha eftersom solen jämt ligger på där... "Ja, det är ju fetbladsväxter eller kaktus" Jaha du... Inte visste jag vad fetbladsväxt var för nåt men det gjorde inget för hon visade mig alla de hade, den ena fulare än den förra! "Eller så kan du ju ta våreld/höstglöd" Sweet, tack för det! Fick bli två orkidéer också till vardagsrummet med nya krukor



S. har skruvat upp sin arbetsbänk



Snart kan han stå där och mysa heeela tiden! :-) Och middagen igår då? Johodu tack, ankbröst med rotselleripuré och viltsås satt som en smäck!

:-) Hoppas ni alla haft en skön helg, i veckan ska jag förhoppningsvis hinna förbi tygaffärn och måttbeställa gardiner och så kanske vi flyttar upp lite... Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: