Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Full speed ahead!

Kategori: Allmänt

Första dagen på jullovet idag för mig :D Hann med både att skicka ut offertförfrågningar på grävare, rörmokare och försöka få tag på kommunen om fyllningsmassa + lite annat jimsjams med huset. S. upplyste mig igår kväll om att vi helt enkelt kan göra tvärtom på tomten och istället för att gräva ur så fyller vi på... Plättlätt! ;) Och eftersom de bygger typ 7548 stycken radhus någon kilometer ifrån oss så tänkte vi att det kanske finns nån där som vill bli av med den massa som de grävt upp... Kommunen undrade nog om jag ringde från mix megapols "milt pinsamma" och tjejen i växeln lät minst sagt skeptisk när jag skulle försöka förklara detta... Fick iaf nån person att prata med som självklart inte var på plats så ett litet meddelande fick det bli och hoppas på att någon återkommer detta sekel ;)

Gjorde ett ryck med lite julstök idag, insåg att det är 2 dagar kvar innan the big day *oops*... Så ja, bara att sätta igång med vörtbrödet och senapen då! Eller nä just det... Måste handla först med resten av södra stockholm! Bestämde mig för att gå in i nåt slags tillstånd av lugn och bara ta det för vad det var... Vilket resulterade i att jag under 45 minuter på ICA går runt och nynnar "winter wonderland"! Och det blev nog lite högt nångång för jag fick några blickar som sa mig att de undrade vilken avdelning jag hörde hemma på och kollade lite diskret efter någon vårdare som borde vart med mig ;) Fick med mig allt jag skulle iaf, och det är ju huvudsaken!

Precis när jag kommit innanför dörren ringde min käre morfar och frågade om jag var hemma, han ville komma förbi på en fika. And yes of course, fram med lussebullarna och laddade kaffebryggaren så var det klart! Mysigt hade vi :)


Dags att sätta igång med senapen, gjorde dubbelsats... Svider som tusan i ögonen men gott är det! Eller ja, jag äter den ju inte men andra säger att den är god ;)

Gjorde även Halltorps julvört som min pappa bakat på jul så länge jag kan minnas och långt innan det!

Jag drar alltid på golvvärmen lite extra när jag har en bulldeg eller bröddeg som ska jäsa och ställer bunken på golvet i badrummet, funkar finfint!


Färdiga :) Vet inte om jag nånsin kommer växa ifrån att pilla bort lite russin men kanske... I degen ska de iaf!


Mitt übersnygga pepparkakshus som jag fick av mina übergulliga elever innan jullovet :) Säga vad man vill om de små liven, ibland tror jag att de käkat djävulsskap till frukost men så roligt som jag har på jobbet trodde jag nog aldrig att jag skulle ha :)

Häromkvällen hade vi julavslutning med en av skolorna och efteråt var det personalfest med julklappsrace och total anarki! Alla som vill köper två klappar för max 30:-/st och slår in. Alla läggs sen i en hög och så sitter man i en ring (vi jobbar ju liksom inom skolan och då sitter man i ring) ;). Fram med 2 tärningar och sen börjar THE HETS FROM HELL!!! Slå fort som fasen och när du får två lika siffror får du välja en klapp ur högen. Till slut är alla klapparna valda och då börjar det riktigt kommunistiska... Alla slår i turordning igen och när du får samma siffra får du SNO en klapp (som nu är öppnad) från någon annan... Helt öppet alltså! Detta pågår i 20 (!) minuter och jag var helt svettig när det var färdigt... Vissa grejer bytte ägare 7 gånger tror jag och akta dig reidar vad vissa verkligen har bespetsat sig på en viss klapp... Haha ja herregud vilket påhitt! Jag kom iaf hem med 4 klappar, mäkta nöjd!
Eller ja... Kanske inget jag kommer använda varje dag men principen folks, principen! ;)
Två av mina "fynd":


Mina två obscena kossor som kommer passa perfekt i vårt nya bordellkök ;)


Och mitt fjortischampagneglas.. Ska bara hitta en hylla med torkade rosor att ställa det på... Tillsammans med studentmössan! Eller nä... Kanske inte! Men har lovat att dricka ur det på nyår och det ska jag bannemig göra :)

Nu har jag lite dåligt samvete eftersom S. sitter med husritningar och knappar som tusan på miniräknaren så jag borde nog iaf fråga hur det går...!

Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: