Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Alla dessa val...

Kategori: Allmänt

Världens lyxproblem men oj maaaj gaaaad vad det är mycket som ska bestämmas nu! Imorgon eller på onsdag ska vi skicka upp våra skisser till min fantastiskt hjälpsamma svägerska och S. syster Annelie som ska hjälpa oss med den slutliga uppritningen, vilket vi är henne evigt tacksamma för! 
Ikväll har jag skissat ut de sista detaljerna på fasaden och strukit över sånt som vi inte kommer att ha, typ fönsterluckor.
Satt en sväng till med köket och la till en rund diskho i köksön som är närmaste spisen, kanske helt overkill men tänker att det kan vara bra att ha lite vätska nära till hands när jag ska leka mästerkock :)

Funderar även på val av märken till t.ex badrum, detta med ett märke på är ju inte alltid det bästa... Framförallt inte det billigaste! Ingen av oss är ju speciellt märkeskåta så huset kommer inte bli nån uppvisning i dyraste loggorna, sånt känns bara som slöseri med pengar. Om det är prisvärt så fine, men när jag ser två identiska handfat på två olika ställen varav det ena kostar runt en 1000-lapp och det andra närmare 6000:- bara för att det sitter en fint litet märke på, känner jag liksom att "nä, don't think so"!

Igår var vi bort till tomten igen och mätte ut med snöre hur stort huset kommer att bli med altan och allt. Vi har även bestämt oss för att flytta upp huset några meter så vi får mer "skyddad" plats på baksidan. Gick runt till alla grannarna på samma gång, det är 5 hus till på gatan som vi ska bygga. Och 4 av dem har byggt sina hus själva :)
Och skoja inte vilken tyngd som föll från våra axlar när alla verkligen var supertrevliga och tyckte det var så kul med nya grannar och jag vet inte allt :) En av grannarna är golvläggare och en är snickare så det passar ju också helt perfekt, även om jag har min alldeles egna snickare ;)

För er som inte vet det så är det alltså så att S. kommer att bygga huset själv i lösvirke, vi kommer alltså inte att köpa något kataloghus eller stommar. Grunden/plattan kommer vi att leja för och VVS-arbeten, el och lite grävning, i övrigt så är planen att göra det själva. 
S. kommer att vara tjänstledig i cirka ett halvår så det är inget kvällar och helger-projekt :) Inte till att börja med iaf ;) 


2 år gammal bild när S. svängde ihop ny trapp nere till lilla huset i stugan :)


Denna vecka som stundar är helt insane jobbmässigt så om det blir dålig uppdatering vet ni vad det beror på!

Jag vill också passa på att säga FÖRLÅT, FÖRLÅT, FÖRLÅT för att jag är så helt otroligt osocial för tillfället! Jag ringer knappt upp när någon har ringt, messar ingen och lägger ett ord om dagen på WF... Då är det illa ;) Just nu är tempot lite högt och då vi även jobbar som galningar för tillfället är vi ungefär lika kaxiga som en nedsövd katt på kvällarna... Världens finaste mormor ringde förut, och sånt gillar vi! :) Jag har för övrigt världens coolaste mormor alla kategorier! T.ex har jag varit två gånger i New York, och båda gångerna har varit med henne ;) Hon ställer alltid upp oavsett och så mycket kul som jag och min bror haft med henne genom åren kommer jag alltid minnas med värme i hjärtat :)


På väg till flygplatsen i N.Y 2007, då jag och Johan beställt en limo som överraskning :) Och nä, kanske inte så värst rockstar med bälte på, men hallå.. Safety first! ;)

 
I full fart med att sy min studentbalsklänning! Hon sydde båda mina klänningar, både till balen och utspringet, och finare klänningar har jag aldrig haft på mig :)

Puss på're världens bästa mormor, love U!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: