Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Lagens långa arm...

Kategori: Allmänt

smet jag undan idag! Åker motorvägen från Älvsjö och ner till Rönninge 5 dagar i veckan, 40 veckor om året. Det är 90 heeela vägen, och alla ni som åkt bil med mig vet ju att jag har ärvt min fars devis "90 är en sån fånig hastighet". Men jag håller alltid utkik efter civilare och har peppar peppar aldrig ens varit nära att åka fast. Nu tror ni att jag typ kör 150, men det gör jag självklart inte :) Brukar ligga på kanske 100 som snitt men 10 km för fort är nån tusenlapp i böter har jag för mig, och det är ju ingenting vi vill betala, eller hur?

Så på vägen hem idag, är det som alltid nån nisse som sackar ner uppe på krönet innan IKEA och jag lägger mig då i ytterfilen för att komma om och då måste man ju liksom KOMMA OM! Kollar av backspegeln för jag tycker en bil svänger ut ganska snabbt efter mig och hallå där konstapeln! Ser den lilla dosan under backspegeln och hela paketet med antenn och extra backspegel... Eff eff eff! (man måste skriva sådär för det ser så otrevligt ut att skriva f*ck)
Lyckas svänga in i högerfilen igen och ber till gud att han inte ska tycka att det är värt det, var uppe i 110 när han ligger precis bakom... Och gud hör bön för han fortsatte förbi mig och gav mig bara en myndig blick *phew*!!! 
Sen höll jag exakt hastighet hela vägen hem... Det lät trovärdigt va? ;)

Idag hade våra elever besök av Gloria Ray Karlmark, en av de nio elever som kallas "little rock nine".
http://en.wikipedia.org/wiki/Little_Rock_Nine
Riktigt häftigt att få ta del av den historien, och mest impad var jag av våra högstadare som är riktiga yrväder och ibland lite airheads när det gäller verklighetsuppfattning. Inget illa menat men de bor ganska skyddat och har inte alltid behövt kämpa för så mycket. Sen har de ju bekymmer och problem de med, ingen tvekan om saken! Men idag var det totalt knäpptyst och totalt fokus på denna kvinna och hennes otroliga historia, och flera av dem var väldigt tagna efteråt över att det kunde gå till på detta sätt. Jag tycker det är bra med lite "shake and bake" i skolan ibland där de får bli lite manglade och inte alltid har svar på tal!
Sen är de ju världens mysigaste ungar oavsett :)

Ungefär detta som dagen bjöd på, inte mer omvälvande än så!
I helgen måste vi knacka dörr hos våra framtida grannar och smila upp oss å det grövsta så vi får sätta upp både garage och staket, det är nämligen "avvikelse från detaljplan..." Massa fancy schmancy ord man måste lära sig för att spika upp fyra väggar och ett tak.


Typ ett sånt här staket är jag (eller vi) inne på, och grindar som är

Klicka för större bild
lite åt det här hållet :)

Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: