Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Let's do it!

Kategori: Allmänt

Så var vi (eller mest jag) igång med bloggen :)
Tanken är att den ska vara som en dagbok för oss med allt vad vi nu håller på med med huset och även till för er, jag vet att många är nyfikna, vilket vi tycker är jättekul :)

Hittills har vi alltså köpt tomten, ligger ganska nära där vi bor idag men mer åt Trollbäcken-hållet. Och typ 5 minuter från min mamma, kan det bli mer praktiskt än så? ;) Den är på 1095 kvm och huset som vi skissar på är cirka 190 kvm och går precis in på den tillåtna ytan.

Vi skissar, funderar, vrider, vänder och kör lite tippex på allt just nu för att komma fram till en ritning som vi är nöjda med.... Och det är precis ett sånt I-landsproblem som det låter som, även om man kan tro att det ibland är på liv eller död vart fasen den där köksön ska vara... Eller okej, det är väl mest jag som står för den biten ;)

Köket är ju som säkert många kan lista ut "mitt" rum, och oh my jesus mother of freakin christ vad det var svårt då! Satt på IKEA i 2,5 h innan jag vänder mig till S. och säger på bästa Paris Hilton-manér "alltså det här är inte alls vad jag vill ha"! Efter 2,5 timmes tråcklande, ritande, funderande och kastande!  Då fattar ni ju vad han har att göra med... Trodde han skulle knyckla in mig i en Billybokhylla och åka raka vägen hem och regga sig på match.com... Men han bara tittade på mig, skakade på huvudet och ledde ut mig till bilen. Det var nog tur vi hade varsin så han fick andas lite på vägen hem ;)

Sen fick Electrolux Home i Sickla besök då jag hade sett en annons på ett kök som jag ville ha, liksom precis exakt ett sånt! Ni fattar ju, it's meant to be. Så vi brummade iväg dit och träffade en kalaskille som skrev ner allt vi (jag) vill ha i köket, sen skulle han återkomma med ett förslag. Sån lyx! Åker dit en vecka senare och får titta... S. tycker det är toppenfint och är helnöjd och jag sitter där som ett hjon och håller god min samtidigt som jag undrar vad det är för fel på mig??!! Köket är superfint, men det är ju inte alls vad jag vill ha... Men vet jag då vad jag vill ha tänker ni säkert nu? Ja det vet jag men har seriösa problem att förklara det för någon annan! S: men vad är det du vill ha? Jag: jamen alltså stort och sådär new england... RIDÅ!

Vi får med oss den väldigt fina presentationen som kökskillen lagt ner väldigt mycket tid på tror jag och säger att vi ska gå hem och fundera, köket ska ju ändå inte beställas förrns om typ ett år.
Och så fick vi ju kampanjrabatt, skitbra! Hehe det kan ni ju tro.... Priset för köket (som jag inte vill ha) är MED rabatt... *trumvirvel*... 270.000:-!!!
Tack för kaffet, vi hörs, hej!
Så nä folks, troligtvis inget kök därifrån.

Idag gjorde jag ett impulsstopp på Fredells i Nacka som har Myresjökök och så ska vi se vad de får fram. Fortsättning lär följa! ;)

Nu ska jag packa ihop mig själv och åka ner på kommunens bygglovscenter som har de tillgängliga tiderna 13-15 på vardagar... Say no more, kommuner är väl inte precis kända för detta med flexibilitet.

Puss och kram på er!

Kommentarer

  • malin säger:

    lägger till som favorit med en gång!

    2011-11-03 | 13:17:05
  • Marielle säger:

    Vad kul att ni startat blogg så man kan följa bygget av ert drömhus! :)

    2011-11-03 | 17:35:23

Kommentera inlägget här: