Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Grunden = check! :D

Kategori: Allmänt

ÄNTLIGEN!!! För att uttrycka det milt :) Har regnat nonstop i 4 veckor känns det som, några dagar fint men annars bara massa kalla droppar vareviga dag... Och igårkväll började det spöregna igen, och när man ska gjuta sig en grund får det inte regna serni! Men Gud eller Allah eller nån annan svävande snubbe måste ha hört bön för från kl 6 imorse till kl 15 var det uppehåll, precis den tiden som behövdes för att killarna skulle kunna gjuta :)

Så nu är det bara att köra järnet... fast inte ikväll ;) Idag är vi helt huslediga och slappar hemma :)


Stora plattan lämnade vi till killarna men några små hål vid rören gjorde vi själva :)


Like a giant elvisp! Wheee!


Sen var det bara att kaka igen hålet!


Najning... behöver jag aldrig mer i hela mitt liv göra känner jag!


Sen... Var det äntligen dags! Imorse 06:40 mötte S. upp killarna på tomten :)


Och när jag kom efter jobbet var det såhär fint! Som ni ser så regnar det igen så jag iddes inte kliva ur bilen, vevade ner rutan och fotade ;)

Fantastiskt skönt, nu kan S. dra igång precis när han vill och i vilken takt han vill :)

Nu ska vi fortsätta njuta en en ledig kväll - Ice Age 3 är på 4:an om en stund hörde jag hehe!
Foten har nu läkt för er som har undrat, går nu under smeknamnet "spiken" på jobbet - älskade elever ;)

Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: