Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Officiellt en skitdag!

Kategori: Allmänt

Usch! Rätt in i verkligheten igen efter lite ledigt, och då menar jag inte på jobbet... 38 samtal har ringts idag från min telefon, vet inte hur många gånger jag pratat med tjejen i växeln på kommunen. Long story krympt: Strulet med husplaceringen tog fart idag igen då jag var tvungen att ringa och dubbelkolla om det räcker med grannens muntliga medgivande på att vi kommit 96 cm närmare hans tomt eller om vi måste skicka in skriftligt till kommunen... "Hur menar du nu, har ni ändrat husplaceringen?" BitchAlex: Eeh, ja! Du var ju med på telefon när beslutet togs... "Nä det minns jag inte, då vill jag ha in en blankett för ansökan om ändring av bygglov" (+ lite annat som sas häremellan) 
BitchAlex: Det kan du glömma, jag kommer inte göra ett skit till när det är ni som gjort fel! "Hur menar du att vi gjort fel?".... *här nånstans sprutade röken ur öronen på mig*!!!
Man kan säga att kommunikationen brast lite där... Och jag vet, jag vet, don't get mad - get to work!
Så jag gjorde precis det. Både bygglovschefen och förvaltningschefen plus lite annat löst folk på kommunen  fick samtal från en något mjukare Alex när jag lugnat ner mig några hekto. Innan hade jag hunnit ringa till S och skrika åt han i luren att han för i h*****e får ringa till X på kommunen och kolla vad som sagts EGENTLIGEN för jag har inte vart med på det samtalet och jesus och hans moster... ;) 

Så, ja ungefär där är vi nu... Imorgon räknar jag med att någon återkommer och vill det sig riktigt illa så stoppar de bygget tills allt är godkänt, men jag känner mig inte så "sugen" på det och det tror jag kommunsnubbarna förstod idag när jag pratade med dom.

Var glad över att jag jobbat/jobbar i en kommun som tjänsteman som det så fint heter, så att jag kunde slänga mig lite med "förvaltningslagen *mummel* gynnande beslut *mummel*.." och andra fancy ord!

Återkommer med besked, nu ska jag dö av i en soffa tror jag :)

Puss & kram!

Kommentarer

  • Helena säger:

    Vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta när jag läser..... För faan vad är 96 cm på en hel tomt!!!!!!!! Håller tummarna för att det ringer en glad gubbe imorgon med bra besked!

    Kram Helena

    2012-04-10 | 19:52:32

Kommentera inlägget här: