Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

El, pump, vattenklosett, gips och bildbevis!

Kategori: Allmänt

Ja ni, nu blir det en salig blandning av allt möjligt! Och det är just för att det händer ALLT möjligt nu :) Vi har gipsat klart två rum, varav ett är lilla badrummet¨plus att vi nästan är klara med stora badrummet där uppe, dragit ut rör ur väggen, elen börjar komma på plats, vår LTA-pump är fr.om. idag installerad vilket innebär att vi har vatten och toa i huset (vääääldigt skönt!), S. har fått sin del till den automatiska gipsskruvdragaren (prova säg det 3 gånger snabbt) vilket gör att skivorna kommer upp i ett huj, vi har dragit klart ventilationen, vattenmätaren är uppsatt och så fanns det tydligen bildbevis på att jag också jobbar ;) Alla de bilderna är väl kanske inte sådär superaktuella, men ändå, det fanns bilder!
 
 Så håll i hatten Kerstin, nu åker vi!
 
 
Och när det finns en stund över googlar jag ihjäl mig på badrumsinredning, kommer på lösningar som jag kanske eller inte kan få - beroende på hur sen jag är med att komma på dem, vi planerar belysning och uttag över hela kåken och fikar lite däremellan ;) Vi ska ärligt erkänna att vi är DYNGTRÖTTA, känns nu att vi inte haft ett break på sex veckor och gått upp senast 7:00 alla dagar... Klagar inte, bara konstaterar! Så imorrn ska vi faktiskt ta oss en liten sovmorgon till typ 8:00 eller nåt, innan vi jobbar vidare. Men inflytten närmar sig hela tiden, så vi orkar nog ända in i kaklet ;)
 
Nu ska jag sno ihop nån sallad till middagen, det var ju visst fredag idag så då får man ju anstränga sig lite med maten har jag hört ;)
 
Puss & kram!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Jag har googlat fram massa bilder på stenar i badrum, så som jag menade, så du vet ;)

    2012-08-10 | 21:29:00

Kommentera inlägget här: