Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Ognäll!

Kategori: Allmänt

Godkväll!

En något mer ognällig Alex ikväll… Har hittat ett handfat på kampanjpris, världens bästa mamma rycker in och ska hjälpa mig välja allt till badrummen, allt gips är uppe, vi har uteslutit vissa golv efter att jag tog en näve grus i handen och drog den över för att kolla reptåligheten… Tja, den var NOLL! På mörka golv syns det ju alltid mer men det här var all over the place! Så där fortsätter vi leta ;)

Hade ju som jag skrev en toppenhelg, vad vore livet utan vänner? Och speciellt de där okomplicerade vännerna som liksom kryper ihop med oss i husvagnen, åker med mig på tippen och hjälper till att skruva tak, det är riktig vänskap det! :)

Och nu är det väl dags för lite bilder anar jag att ni tycker, så varsegooooo!

 

Mys på liten yta!




Mina två kärlekar avslutade besöket med ett besök på MAX :)

Vi hann även med en trevlig middag hos J&E, den enda bilden jag lyckades ta var denna på pojkarna pojkers, där vi kvinnfolket i församlingen undrade varför de sitter framför en Ipad när tja.. det finns en ganska stor tv på väggen! Men vi lät de hållas, de såg ut att ha så mysigt ;)

And the house ska jag ju såklart inte glömma, ni får några färska inredningsbilder... Jag har tänkt mycket kalk när jag valt alla färger ;)




Idag fick vi leverans på MDF:en som vi ska ha som fönstersmygar, S. hade beställt 16 mm men vi fick 22 mm! Tunga som stryk men det blir nog bra :)

 


Kapade och redo att sättas upp! Ska såklart måla de vita :)


Och äpplena börjar komma! Man får bara äta på den rosa sidan än så länge men då var det ganska gott :)

Det var alles för idag, ska krama vattnet ur håret och kolla på ett avsnitt Boardwalk Empire nu, har bara sett 1:a avsnittet än så länge men verkar ruggigt bra :)

Och nu hörde jag att J&E köpt båten de tittat på, stort grattis och det ska verkligen bli trevligt att få skjuts i den ;)

Puss & kram!

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Behöver du inredningshjälp så vet du ju vart jag finns ;)

    2012-08-29 | 21:00:57
  • Vickan säger:

    Åh, min älskade pärla!:) Det var verkligen en grym helg och tanten på tippen kommer förfölja mig ett långt tag fram över! :D
    Du vet vart jag står inredningsmässigt, färgglatt, stormönstrat och en massa teak!
    Ta hand om min kära jacka tills du får tillfälle att skicka upp den, jag vill inte att hon lämnas ensam för långa stunder nu när hon kanske inte känner sig hemma;)
    Pussar å kärlek

    2012-08-29 | 21:50:56

Kommentera inlägget här: