Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

2:a advent

Kategori:

Hej! Dagen har spenderats i köket, det är ju jul nästa vecka! Senap, köttbullar och vörtbröd är nu klart :-) Om ni inte har en sån här liten mackapär så rekommenderar jag er att skaffa en, oslagbar när man ska finhacka saker utan att man behöver dra fram stora matberedaren :-)

Perfekt lök till köttbullarna! Är ju överdrivet överkänslig mot rå lök...Hängde med våran stavmixer! Sen gjorde jag köttbullarna, skitlätt i långpanna så steker man bara på så många man ska ha på julafton :-) I mina har jag kalvfond, dijonsenap, lite kryddpeppar och så ägg och sånt såklart!
Bröden gick med en jäkla fart idag när jag drog igång kitchen-Aiden!

Sen gick jag och gjorde annat när den jäsde.... Oops!

;-) Men bröd blev det, 4 stora som väntar på skinka och senapen!

Grabbarna har plogat idag för glatta livet, grymt skönt med 4-hjulingarna såna här dagar!
S. har hunnit spackla förrådet idag också, så nu ska vi bara slipa och måla till veckan :-)


Så nu ligger vi i varsin del av soffan (grabbarna) och fåtöljen (jag) och kollar på film :-) Lagom andra advent!
Puss & kram!

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Tredje om jag får be.. ;)

    2012-12-16 | 17:16:01
  • Helena säger:

    Precis Emelie :-)

    2012-12-16 | 19:30:35

Kommentera inlägget här: