Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

BZZ!

Kategori: Allmänt

Godkväll! :)

Precis landat i soffan efter en vända bort till tomten, slängde in säckar i bilen och bar in några rejält tunga skivor av nåt slag som vi ska ha till väggarna tror jag det var! Ni hör vilken koll jag har va på detta med material? ;)

Igår var jag bjuden på en liten försenad födelsedagsmiddag av världens bästa f.d. kollegor så då var det flärd som gällde för en kväll! Vapiano kungsbron var vi på, och efter att ha testat alla tre i stan kan jag säga att den på Östermalm iaf är sämst! Sen är Gamla Stan och Kungsbron delad 1:a tror jag... Lyckades inte ta ett enda kort men trevligt hade vi som alltid :)

I måndags gjorde vi ett ryck och rev lite... Men först måste man äta middag och när man väntar på den så kan man kela lite med sin nya bästis!


...............

Och om ni undrar varför bilderna är så suddiga så kan jag upplysa er om att det är för att den där glasfiberisoleringen eller vad det nu är som är precis överallt och som kryper in överallt också dammar utav bara H! Satt som två stela pinnar i bilen hem och höll på att krevera båda två av KLI!!! Alltså det klia så jag höll på att få ett sammanbrott! Mer om det längre ner.. Känsliga läsare varnas! ;)


Några av brädorna i taket borta! Viktig parantes: JAG drog ner takbrädorna med kofot...! Joråsatte ;) Finns inga bildbevis men ni vet ni hur det ligger till!


Ah... Ljuva isolering, vi bara älskar när du kommer flygande med en sjuhelsikes fart rätt ner! 8 säckar till med denna rara massa fick vi ihop :)

Varken jag eller S. är ju "särskilt" troende (d.v.s. inte alls) men när vi upptäckte detta tackade vi nog båda högre makter för att det inte är sommar just nu:


Alltså nog för att jag sett ett och annat getingbo men detta var nog rekord...! HUA!


Trött troll precis hemkommen och ungefär 3,5 sekund senare stod jag i duschen! Och skrubbade utav bara fasen! Kände efter ett tag att sjuttsingen vad det kliar på hakan... Kom på att jag ju stått i en vinkel där jag fått ner rätt mycket i ansiktet, skyddsmask har jag ju men inget för kinderna och halsen liksom... Kliade på ett tag och när jag till slut tittade i spegeln möttes jag av detta fagra fejs:


Be afraid people, be VÄÄÄRY afraid of isolering! Shit will happen...

Så man kan säga att just nu är glamourfaktorn på detta med att bygga hus något låg, men det tar sig :)

Pratade med vår bygglovhandläggare idag och so far so good, hon hade fått in kompletteringar och nu får vi bara vänta och se!

Sinnessjukt trött ikväll så sängen vid 20:45 känns väääldigt lockande!

Vad gör ni, hur mår ni? :)

Puss & kram!

Kommentarer

  • Helena säger:

    Nämen shit vilken aggresiv isolering..... Har det röda lagt sig?

    Kram

    2012-02-02 | 19:08:32

Kommentera inlägget här: