Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Det går bra nu...

Kategori: Allmänt

Min morgon började med att jag slog sönder att glas när jag skulle plocka ur diskmaskinen... Iväg och signa papper på lägenheten - allt lugnt och klart! Sen skulle jag åka och besiktiga bilen på ett smidigt drop-in ställe här i krokarna... Kommer dit och får höra "jaja nä, drop-in tiderna, de är fulla serru" Eeh, hur kan drop-in tider vara fulla??? "Jo man skriver in sig på en bokningslista..." Amen kom igen!!!! Vem f*n skriver att man kan svänga förbi och få det fixat och sen ha ett bokningssystem??? Pulverskallar! Fick boka en tid till imorgon 17:00. 

Aja, coolade ner mig och tänkte att jag svänger förbi Shurgard med de sista grejerna som jag har i bilen. Kommer dit, knappar in diverse koder (det är som Fort Kox people!), rullar in med babben och börjar packa ur - vart är nyckeln??? Jodå, den är hemma den! *ännu mera suck*

Samlade mig igen och svängde förbi butiken brevid för att handla såna små korgar att ha pryttlar i. Den här affären är som ett exklusivt Ö&B - d.v.s dyrare priser men samma kvalitutta... Men nä - just det jag skulle ha fanns inte! Och då snackar vi om affären där du går från bakformar bort till stafflier och taveldukar för att avrunda med kalashattar och kattfoder... De har ju ALLT och lite till liksom! Men nej, inte idag Alex, inte idag...

Gasade bort till Bauhaus för att köpa en sån krok att hänga över dörren - a real utrymmessparare! De har alltid haft såna på Bauhaus... Vad tror ni??? Helt rätt - de har PRECIIIIS slutat med just de krokarna i sortimentet...  "Åk på IKEA" får jag som tips... Tack ska du ha, IKEA på en löningsvecka är ju bara föööör härligt!
Här nånstans tror jag röken började bli synlig kring mitt huvud...

Ett sista ryck in på ICA tänkte jag - där har de ju iaf det man ska ha :) Det är bara det att man måste betala för sig och då behöver man en plånbok folks... Och vart tror ni min låg? DING DING DING! Hemma! Kan säga att jag gav upp ungefär där och åkte hem istället...
Resten av dagen har förflutit bra - nu har jag fått ordentlig ordning på vårt lilla rum, ska köpa en smal byrå att ha diverse grejer i men annars så :)

På tomten har de hänt en del de senaste dagarna, snön är så gott som borta :)


Och istället har vi sågspånsmatta ;)

Hela vårt materiella liv är just nu intryckt på 15 kvm


Nånstans på vägen försvann hela påsen med mina braiga sommarskor och det finns ingen som helst logik i ordningen på packningen - men det är färdigt iaf :) Blir spännande när vi ska ha fram köksgrejerna efter sommaren som står längst ner till vänster bakom allt det andra ni ser ;)

På onsdag har vi rörmokarmöte och hoppas på att det går bra! Från kommunen har vi inte hört ett ljud - känns surt eftersom vi skyndade oss att skicka in det de ville ha - men nu har det gått över en vecka och vi har fortfarande inte fått nån tid för samråd...
Imorrn blir det nog lite tomt/rivningsgöra, nu har vi ingen packning som hänger över oss längre :)
Men vi kommer sakna vår lilla lägenhet och närheten till J&E! Men snart, snart, snart har vi ett helt hus att leka i :D

Nu ska jag ta hand om mina stackars naglar som inte är så glad på mig efter allt bärande, hoppas ni alla har en skön måndagkväll :)

Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: