Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

27 stycken 10-åringar och en "fröken"

Kategori: Allmänt

Idag vikarierade jag för mellanstadielärarna... Brukar inte göra det men alla var borta på samma gång och när det är så speciellt så brukar vi hjälpas åt. Vilket medförde att jag och skolsyster (tack och lov var vi 2!) gick upp kl 8.00 imorse för att ha en 4:e klass med 27 stycken 10-åringar... Imagine the scene! Nu hade jag en grym fördel att jag haft den här klassen i gruppverksamhet så jag kan alla namnen och har hyfsad koll på dem, kan man inte namnen är man på ren svenska - körd! Men oavsett så är det 27 stycken 10-åringar!
Och självklart inleds hela dagen med en lektion matte... Just my luck! Ja nu tycker typ 99% av er att det är väl lugnt, men för lilla mig som bland annat lider av diskalkyli vilket ni alla säkert förstått, var det inte alls lugnt! Räkna hit och dit och "fröken, jag behöver hjälp!" Who, me??? "Eh, jaha, försök själv först så kommer jag och kollar sen"... De lätta talen kunde jag ju hjälpa till med men de vill ju liksom att man ska förklara också.. Rullgardin ner tack!
Sen var det gympa, och nä precis, det var inte heller precis mitt bästa ämne i plugget! Men vi ställde upp några koner, hittade en visselpipa, kastade ut några bollar och sen sprang de hit och dit i 40 min... Engelska sen och *phew* äntligen nåt jag är redigt bra på :) Synd att den lektionen var så kort bara... Sen hade vi svenska sista timmen och vad passar bättre än lite högläsning och sen "eget arbete" som det så fint heter! Jodå, dagen tog slut och vi kunde båda konstatera att vi gjort rätt som inte sökt in till lärarlinjen ;) Gulliga barn och jättemysigt och allt det där men jesus jefla christ, the volume! *GAAAH!* Håller mig nog till mitt tysta sköna rum med max några elever samtidigt :)

Husmässigt har vi slängt, slängt och slängt de sista kvällarna!


Det där lägger man...


i en sån här, och sen...


ska man slänga det i en sån här... och då...


gör man såhär... och då...


blir det såhär fint! :D

Komplett bygglov+marklov är nu också inskickat! Pratade med våran handläggare igår och hon var jättetrevlig vilket känns superskönt :) Finns ju några skräckhistorier man hört om nitiska hoptorkade kommunhandläggare... Men inte våran Kajsa inte! Eller ja, det visar sig väl ;) Så fr.o.m nu får det ta max 10 veckor innan vi har besked om vi får bygga kåken eller inte... Håll alla tummar och tår för att det går fortare och att det blir beviljat :)

Puss & kram!

Kommentarer

  • Helena säger:

    Klart det blir beviljat! Har svårt att tänka mig någon som faktiskt skulle kunna argumentera emot er i detta läget? Jag vet ju oxå att ni är bra på att få det som ni vill :-)

    Största kramen till dig och lillebror

    2012-01-11 | 20:19:31

Kommentera inlägget här: