Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Framgång!

Kategori: Allmänt

2 nöjda husplanerare här hemma ikväll!  :) Offerten från BYGMA i Trollbäcken kom idag och pjörskans vad bra den var... Mycket, mycket mindre än vad vi räknat på, väldigt glädjande :D Skulle tro att vi väljer dem till det mesta, har svårt att tro att någon kan matcha deras offert men man vet aldrig, vi väntar på några till.
Och ni kan ju ana vem som varit mest i extas över detta här hemma idag ;) Vår konversation gick ungefär såhär förut;
- Åh, den här skivan är alltså 15 kronor billgare än ex. moms på ***!!
- mmm vad bra älskling...
- Och den här panelen säljer de på längre mått och är 13 kronor billigare löpmetern än ***!!
- jättebra....
- och det här ska ju tas bort för vi väljer bara den ena så då drar vi av 18764:-, och den där på 13863:- ska ju inte heller vara med, ska bara räkna vad det blir!
- mmm gör det...
- och den..!
- SLUTA STÖRA MIG!

Jodå, jag är engagerad men nån måtta får det vara ;)

Och efter denna toppenoffert så firade vi såklart ordentligt!


Med en onsdags-stroganoff! ;)

Har även börjat odla eller vad det nu kallas, en surdeg! Min första och tusan vad tid det tar... Herregud, innan den har växt klart har man ju hunnit baka 4 kvällar i rad... Men det blir nog gott om jag lyckas :)


Bubbles, bubbles!


Mina fina liljor som jag fick i fredags har slagit ut till max!

När vi kom till tomten så fick min käre något räddhågsne sambo ett lite konstigt uttryck i ansiktet..


Vi har haft nån på vår tomt!!!!


Kvarterets bambi... ;) Över hela tomten! Men int' gö' de'nå :)

I helgen blir det mer rivning, sen är det invändiga i stort sett klart... "Bara" att vänta på rivningslovet så vi kan börja med skalet sen :)

Nu ska jag göra nåt sånt där bra "efterträning"-jox, sen blir det *surprise* Homeland!

Puss & kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: