Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Middag!

Kategori: Allmänt

Igår körde vi all-in med maten! Tyvärr såg jag nu att typ varje bild blivit oskarp eller överexponerad, hade liksom lite bråttom mitt i all matlagning :)

Men vi körde iaf på hummer till förrätt, lammfilé med getostbakelse (ny favorit) med balsamsås, ostbricka och chokladfondant med mint-topping som avslutning... Kan säga att jag inte fick i mig hela efterrätten, helt sjukt vad mätt jag var! S. klämde dock i sig både sin och resten av min ;)


Jag mördade hummern!


Medans S. öppnade champagnen (Tack Maria!) :)


Smurfhummern :D Jag är inte så förtjust i gratinerad hummer utan gillar mer den rena skaldjurssmaken så jag testade att tina upp den så den blev rumstempererad och sen smälte jag smör i en panna, i med 1/3 vitlök, persilja och till sist lite citron och hällde det över... Och det var när jag hällde i citronen som det måste ha blivit nån sån där oxidering eller annat jox (missade nog den NO-lektionen) för vitlöken blev helt BLÅ! Syns litegrann på bilden :) Men det påverkade inte smaken, det var skitgott! Men blått ;) Smörstekte en skiva en den formfranskan jag bakade i helgen till, smaskens.

Sen gjorde jag som sagt en ny favvo - getostbakelse! Om man ska äta till lax kan jag tänka mig att det är gott med västerbottenost, går ju att variera precis hur man vill :)


Pressa kokt potatis på ett ark med smördeg. Jag hade 4 normalstora potatisar igår.


Sen på med getost och jag tog även rosmarin på eftersom vi som sagt åt lamm till, salta lite och peppra rejält!


Rulla ihop som en rulltårta och skär! In i ugnen på 225-250 grader i typ en kvart.


Klart :)


Castello Mini-mix - 19,90:- på ICA med 5 olika småostar, jättegott :)
Peppar, blå castello, mandel-ananas-pinje, vit castello och gräslök!


Sen en "liten" chokladbomb.... Fick nog nånstans på mitten :)
Gör en vanlig fondant, smält lite Lindt Mint och ringla på så blir det så gott så :)

Hus:
Rörmokarmöte bokat idag! :)

Nu: Homeland efter en rask kvällspromenad!

Puss & kram!