Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Snabbt hej!

Kategori: Allmänt

Mycket nu! Men vill ändå vara noga med bloggen, för inte minst för oss kommer det vara roligt att kunna gå tillbaka och titta :)

Men vissa dagar hinns det liksom inte med... Igår träffade vi en rörmokare som vi fått kontakt med via rekommendation men det blev platt fall på den! Totalt oflexibel, dyr och lite sådär mästrande... När vi satt där trodde jag S. skulle flyga över bordet och strypa karlsloken men ingen fara ;) Efteråt var det mest S. som var i gasen och jag tyckte att "nämen han var väl helt okej, verkar ju kunna mycket ändå.. och bla bla bla" Men ju mer jag tänkt på det desto med kokar jag! Så nä, där får vi fortsätta leta :) Våran eminenta grävkille Tom hade nån bra kille sa han när jag ringde han i lite panik förut, så vi hoppas på det!

Positivt är att vi var på Bygma i Trollbäcken förut och träffade Kenny som vi fått offert från och där var det klockrent! Bra personkemi, bra priser och flexibelt. Kommer nog ta rätt mycket från dom som det verkar nu :)
Han har tidigare jobbat med att rita kök och var väldigt sugen på att få rita ett förslag och ge pris. Så det ska han få göra, men han blev lite förvånad när jag sa att det är färdigritat redan. Jag är ju verkligen ingen person som ska hålla på och vela om allt och eftersom jag och S. har byggt detta hus i tanken i typ 6 års tid så är det mesta redan "klart". Framförallt köket :D Längtar! Nu har jag kommit på att jag nog vill ha en extra bred ugn under spisen så jag får plats med saker bredvid varann, ska kolla vad det kommer kosta lilla fröken bara... Dubbla ugnar blir det ju i vilket fall men en dubbel känns smart :)

Såg även en smart lösning på tvättmaskin+torktumlare idag på Bygma, ska visa kort nån annan dag. Man fick upp maskinerna lite och eftersom vi båda är långa känns det som en grej att fundera på. När köket nu är klart har badrummen börjat cirkla i skallen, tror jag har en hyfsad klar bild men det finns ju MYCKET snyggt!

Vi har fått begäran om lite kompletteringar från kommunen men det var inga jättekomplicerade grejer så vi hoppas att när de är inlämnade så ska det vara komplett!

Nu ska jag stänga av min KitchenAid som jobbar på en bröddeg! Kan bli så att jag måste kanske in på behandling snart för mitt bakberoende ;) Men tusan vad gott det är!

Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: