Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Surdeg...

Kategori: Allmänt

Var ju inget litet projekt precis... Nu gav jag mig på nattjästa rackare eftersom jag inte orkar vara uppe till 03:28 inatt...! Men skam den som ger sig, jag ska prova iaf :) Och om det lyckas så får vi nybakt bröd till frukost, och om inte så har vi säkrat upp med Pågen ;)

S. har pratat med Peter på kommunen idag, han som kommer bestämma om vi får startbesked eller inte. Och det var ett POSITIVT samtal vilket känns apskönt! Har man en bra kontakt blir allt så mycket lättare :) Han hade även sagt att han varit in till Kajsa (vår bygglovshandläggare) och att det inte ska vara nåt problem med bygglovet :D Nu kan det ju ta tid ändå men kändes skönt att höra! S. hade refererat till mig när han presenterade sig, jag har ju träffat Peter vid två tillfällen. "jo det är jag som är ihop med hon den lite galna och smått påstridiga, Alexandra" "jodå, det vet jag vem det är" Hehe, mission accomplished! Alltid bra att göra sig lite "känd", tror ni inte? ;)

Rivningsplan ville de ha in, så helgen kommer att ägnas åt att skriva en sån, S. ska fnula lite mer grejer som Peter vill ha och sen ska väl nån surdegsbrödsdeg jäsa i 16 timmar och sen var det söndag kväll ja... ;)
Nä, ska förhoppningsvis träffa Sofie också! :D Kommer ner till storstaden ikväll och då är inte jag sen att bjuda in mig själv på umgänge när det vankas finbesök :) Och riva lite ska vi försöka hinna med också!

För övrigt tycker att om ni inte har sett "Homeland" så ska ni göra det!

Återkommer med resultatet på det här med surdeg...

Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: