Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Världens nöjdaste tjej

Kategori: Allmänt

är jag ikväll!
Bortanför där vi ska bygga håller kommunen på att projektera ett stort område där det ska byggas nya bostäder. Massa grävning blir det och eftersom vi bestämt oss för att fylla tomten liiiite mer än vad vi tänkt från början så ringde jag till företaget som håller på där borta, Sweab, idag och fick tag på "Valle". "Eh jo hej, det är så att jag ska bygga hus och behöver lite fyllnadsmassa, en sisådär 1000 kubik" (vilket är cirka 100 lastbilar)
"Japp det går bra det, ring nån dag innan och lämna adressen så börjar vi köra bort och tippa" :D :D :D
HELT GRATIS!!!!!!

Så ja, rätt nöjd nu faktiskt :)

Vi hann bort en sväng efter middagen och hann fylla en släpvagn med vårt majbrasevirke som ska till tippen imorrn och i övermorgon och dagen efter det :) Får nog fylla några stycken innan allt smått bråte är borta men det är det värt :)

Och hade S. hunnit filma mig hade han nog gärna gjort det ikväll tror jag... Dörren till stugan är nämligen trög utav bara H(!) att få upp, så jag tar i för kung och fosterland för att rycka upp den.. Och självklart går den upp med en jävla fart och jag hinner snabbt tänka att "hoppa ner från trappen" innan jag kommer på att "nä det går ju inte, det är ju ett HÅL där!" Så jag hänger helt sonika kvar i dörrskrället och liksom dinglar med ett tag innan jag hoppar av åkturen på säkert avstånd från hålet samtidigt som jag självklart uttrycker en passande harang av skrik och skratt! Mmm joråsatte... Satte nytt rekord i idioti ikväll tror jag ;)

Hemma igen nu och ska kolla på ytterdörr och innerdörr från dooria till en offert, sen misstänker jag att det kan bli ett avsnitt av Homeland, vi är hooked!

Puss & kram!

Kommentarer

  • Emelie säger:

    We like! F*n vad kul för er! :)

    2012-01-10 | 21:33:12

Kommentera inlägget här: