Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Fönsterbleck, tak osså lite spindel!

Kategori: Allmänt

Godkväll i stugorna! :)
Hinner inte blogga så tätt som jag önskar, och förut kunde jag blogga från mobilen och lägga upp bilder därifrån men nu vill det sig inte riktigt... Så jag ber om ursäkt för de kassa uppdateringarna!
 
Igårkväll fick vi upp det mesta av taket på andra sidan, vi kan inte lägga klart det helt än då vi har fått fel frånluftshuv, så de måste skicka en ny från Polen (!) och det tar väl säkert en vecka... Men så länge så har vi merparten lagt iaf :)
 
 
Dagen har spenderats med att få upp fönsterbläck plus lite sånt där småfix som att måla över småskvätt med färg, foga igen skruvhål på fönsterfoder och diverse annat!
 
 
Skönt med täta fönster!
 
Har även upptäckt myror lite här och var och tänkte genast "DÖD!" Så jag köpte sånt där vitt pulver och skulle strö ut, flyttade på en planka vid grunden och tjosan - där kom lilla långbenta damen...
 
Once again - tur att jag inte är spindelrädd ;)
 
Sen var det dags att packa ihop och åka hemåt, då S. kommer på att det ju ska regna imorrn bitti och vi har ju inte satt fast nåt stuprör på ena sidan! Panik! ;) Så då hittade snickarpelle på en egen liten "smått" fulsnygg lösning:
 
Vi bju´på den helt enkelt ;)
 
Nu ska jag SOVA! Tänker på alla mina Sundsvallsmänniskor som är på GF - hope your having fun och inte försöker messa.. ;)
 
Puss & kram!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: