Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

En tripp till tippen kanske?

Kategori: Allmänt

Ungefär det vi gör just nu kan man säga :) Igår hade vi en "lugn" kväll hemma och räknade på offerten, men idag var det dags för lite fysiskt jobb igen!

S. drog igång direkt efter jobbet så när jag kom hade min käre karl gått lös med tigersågen och fått upp en sjuhelsikes massa isolering och redan packat in det i släpet, tackar! ;)


Han lämnade en liten catwalk till mig så jag skulle ha nåt att gå på när jag skulle lasta bräder... Generös kille den där :)
Två vändor hann vi med och sen kom vi hem helt slut till ett stort fat med ugnspannkaka :D Kan lova att vi åt som de små grisar vi är!
Det här med att flytta hem har bara fördelar, hehe!

Idag fick vi äntligen tag i en killa på kommunen som svarade istället för Peter, som tydligen är sjuk nu när han skulle varit tillbaka från semestern... Alla kan ju bli sjuka, men våran klocka tickar liksom, hallå! ;)
Så nu är det iaf bestämt att vi ska ha vårt tekniska samråd med nån Benjamin nästa onsdag kl. 9:00. Och självklart är det den enda dagen jag inte kan vara med, men trooor att S. klarar sig utan mig ;) Vår andra Stefan (kontrollansvarige) är ju också med så jag litar på S&S! :)
Känns skönt att ha en tid nu och att det går framåt, när vi väl (om) får startbeskedet så är det bara smacka på med tigersågen på stugan, den kommer vara helt sopren inuti då! Så inget ont som inte har nåt gott med sig, vi har ju haft tid att riva iaf :)

I övrigt har vi lite huvudbry kring fönsterspröjs (I-landsproblem nr. 137).
Vet inte om vi ska ha såna krysspröjs eller vanliga med 6 stycken rutor eller vanliga med 6 st rutor OCH små rutor längst upp... Vi får se vad vi kommer fram till, det som ställer till det är våra breda golvfönster, blir inte så snyggt med krysspröjs då tydligen men har alltid velat ha det! Men men, snickarn får hitt'på'nå :D

Nu ska (måste) jag lämna över datorn till en viss person så....

Puss & kram!

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Åh, jag vet vad jag röstar för! ;)

    2012-03-07 | 09:23:46

Kommentera inlägget här: