Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Inget får igång en söndag

Kategori: Allmänt

som en tripp till tippen! ;)
Same procedure as yesterday kan man säga, men med något mer gjort idag. Alla möbler som stod i huset är nu kastade på tippen, S. fick t.o.m. hoppa ner i en av containrarna och hjälpa till lite, tyvärr var jag inte så snabb med kameran så bidde inget kort på det...


S. fick slita loss en regel så vi kunde få ut soffan!

Efter några vändor till tippen så körde vi på med rivning och städning (tro det eller ej) :)


Osopat!


Sopat! :)


Vi var tvungna att få bort allt fjös på golvet eftersom vi skulle rycka bort de ljuvliga "plast"mattorna... De hade stelnat så det var mer som att vika ihop papp som gick sönder i tusen bitar bara man tittade på det...!

Och ni förstår jag verkligen vad alla som renoverat gamla hus menar med att man ofta hittar jättefina trägolv när man lyfter på plasten. Nu ska ju inte vi ha kvar huset alls men OM vi skulle haft det hade det varit en bra idé att slipa upp de golven som låg under och laserat dem, superfina rejäla trägolv! När jag drog upp första mattan hittade jag en helt intakt Expressen från 1966, "perfekt, den ska ramas in!" Vilken raritet ;) (Och nä, jag tänkte inte rama in framsidan, ni kan vara lugna!) 



Sen lyfte jag på en till matta och då var den tidningen inte så unik längre ;)


De låg liksom på rad...! Här syns trägolven också, nästan synd att bryta upp dom, men no mercy här inte!

Igår var vi ju till min käre mormor på 75-årsmiddag!


Hon är en fena på att duka fint!


Inte precis det bästa släktkortet vi tagit men hey, man får ju bjuda på'et ibland ;)
Mycket trevlig kväll som alltid med massa god mat! Mormor kör ju på att vi äter förrätt, varmrätt och sen efterrätt. SEN kommer kaffet med tårtan... Ballongkänsla :D
Men det jobbade vi bort idag ;)

Nu är det snart middag och sen blir det nog till att dö av en sväng i soffan innan det är dags att sova och jobba imorrn... Älskade ekorrhjul ;) Hehe!

Gällande inredningen så vill ju jag VÄLDIGT gärna ha en sån här dusch uppe i vårt badrum


Men efter att ha fått förklarat för mig vad det kostar och att försäkringsbolagen tydligen inte är så pigga på såna så blir det kanske snarare en sån här


(bild lånad från www.prisvis.se)

Vi få la se helt enkelt! :)

Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: