Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Here we go!

Kategori: Allmänt

Äntligen folks! (framförallt morfar) ;) Nu kommer bilder i en salig blandning, S. har haft datorn i husvagnen i 2 veckor och fotat med sin mobil, så nu blir det lite bakåt med bilderna men killarna har varit så duktiga så det SKA visas :) Stombygget senaste två veckorna as never before seen:














Kvällsvila ;)



Efter det här hade killarna förtjänat en taklagsöl på Texas!





Janne har nu lämnat oss och åkt hem till de norra delarna av landet, otroligt tacksamma för all hjälp är vi! :)

Panelen har nu börjat spikas upp, vi har valt liggande 145 mm panel:


Mest skugga på baksidan så början blev där ;)

LinLin-bygg har idag jobbat ihop igen för första gången på två veckor...


"Ja hålle ja så såga du"


"Jag vill oxå lära mig hammarkonster"


"Håll rakt nu, pass på!"

:) Otroligt många fina hjälpsamma människor har vi runt oss - det är ett som är säkert!

Jag ägnade mig åt lite målning i skuggan, helt brutalt hett i solen! Och upptäckte att vi har ett till äppelträd... Om trädgården fortsätter sköta sig såhär så kan nog t.o.m. jag lyckas ;)




Min alles egna lilla målarlund!

Nu vankas fiskpaket på grillen och sen en lugn hemmakväll, imorrn är det jobbvecka igen men bara tills på torsdag! På fredag tar nämligen mosters stortjej Ida studenten! :)

Ha en skön söndagskväll :)

Puss & kram!







Kommentarer


Kommentera inlägget här: