Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Inpackning och oljning

Kategori: Allmänt

Godkväll :) Hoppas solen har skinit på er denna jesus flygare-dag!
Här började dagen lite molnigt men sen så :) Stod i bara linne och oljade bräder, fantastiskt skönt med lite värme!

Grabbarna har jobbat på som tusan idag också, och hej vad det går nu vill jag lova :)


Entrésidan med ställningen monterad precis så effekten försvinner... Men jag ANTAR att säkerheten måste gå först ;)


Dags att börja spika västkustskivor!
Har haft lite svårt att förstå det här med skivorna, de ser nämligen ut som isolering men är pressad glasull... Igår frågade jag om den inte expanderar om det kommer vatten (regn) på den - får till svar att "nä, det gör den inte" och eftersom jag fortfarande tror att det är isolering så måste jag fråga idag igen... "Men alltså, kan den verkligen sitta uppe utan skydd, blir det liksom inte så att det expanderar?" svar: "Nä! Om du lägger pantflaskor i vatten - tycker du att de blir större eller? Nä just det!" Nänä, okej då!!! Ska sluta fråga nu ;)


Gaveln som det kommer att vara groventré och vårt första lilla sovrum mot!

Och ett tu tre sa det så var det såhär:



Klart och betart! Lite utsiktslöst kanske men det får jag leva med ;) Här är baksidan mot ängen med vardagsrum och kök.


Världens bästa kille!

Själv roade jag mig med att olja lite trä till fönsterfoder, innertak på verandan och knutbräder... Sen ska det grundmålas och målas vitt! Panelen har vi beställt oljad + grundad så den ska "bara" målas ;)
 
Och när jag står och oljar tänker jag på att det var länge sen morfar var förbi och hälsade på, tänkte att jag får väl ringa honom sen... 20 sekunder senare hör jag att en bil kommer och vem var det om inte lilla morfar? :) Ibland så är det nästan lite läskigt!

Och häromdagen fick jag återigen visa prov på min bimbohet! Har i flera dagar gått och varit helt salig över alla träd som börjar slå ut i vitt och rosa, och sagt till alla här hemma att jag verkligen vill plantera såna för gud vad fint det skulle vara och mysigt och so on and so on....

Mmm, Alex! Sök och du skall finna... På din egen tomt!

 
Står ett stort fint mitt framför näsan på dig + 3 jättefina träd i rosa vid diket... Såatte... Nevermind! Nöjd är jag iaf :D Vi såg ju tomten i augusti men inte så mycket och det är jättekul nu när våren kommer och man upptäcker vilken fantastiskt lummig tomt vi har :) Även om jag kapade ner en sån där grön torr taggig sak idag som hade knäckts, men den tillförde ändå inget!

Nu blir det en tidig kväll, ska vara uppställd 07:00 imorgon bitti ready to report for duty! Takstolarna ska levereras och sen har jag ju bräder att måla för sjuttsingen!

Kom ihåg att ni alltid är välkomna förbi :)

Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: