Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Alltså jag älskar

Kategori: Allmänt

min KitchenAid! :D Den har gått varm här hemma i helgen, fyller upp frysen med kanelbullar, vaniljknutar och äppelkaka... Inför framtida fikabesök tänkte jag :) S. ska iofs få med sig äppelkaka till jobbet imorrn, kändes som att man ska ha fika med sig när man varit borta i 6 månader...! 
 
Håller fortfarande på att lära mig ugnarna och hur lång tid saker och tid tar... Det som förut tog 35 minuter tar typ 20 nu, så det gäller att passa! Körde bullarna på varmluft och hade båda ugnarna igång, gick gööörsnabbt då!
 
Igår var det en liten softardag, men idag var det dags att ta tag i utemiljön... D.v.s städa ur husvagnen, ta ner förtältet, röja ur containern och börja plocka in i släpet... Av vår "lilla" skräphög som vi har utanför groventrén...
 
Faktiskt inte ens liiite roligt... Men skönt att det är gjort, ska lägga ut vagnen på blocket och hoppas att nån nappar illa kvickt, fast det är "off-season" :)
Vädret har varit precis sådär galet grått idag, köpte en liten basilika och hoppas att den överlever utan solsken några dagar ;)
 
Nån frågade hur djupa fönstersmygar vi har, de är 28 cm djupa - så nu vet ni! ;) Var lite rädd att det skulle ta för mycket ljus men inte då! Blev hur bra som helst :) Och våra tjocka väggar gör också att värmen stannar i huset där den ska vara.
S. har målat omfattningar i helgen, han börjar bli en riktig fena på det! Jag är inte så förtjust i det - fööör mycket precision tror jag + att det blir mycket snyggare när S. gör!
Blir finfint! Vi har gjort en lista på de grejer som ska göras, utom the most obvious... Att vi inte har någon övervåning är ju svårt att undgå men ni vet de där små små sakerna som liksom har en tendens att inte bli gjorda... Sånt hatar jag! Så vi ska bocka av den allteftersom så att vi inte hamnar i "ska göra det sen-träsket"... Wish us luck! ;)
 
Provade ett nytt vin i fredags också som jag tänkte tipsa om, eller alltså jag vet ju inte om det är nytt men vi hade alddrig druckit det :) Gott var det iaf!
Nu ska jag titta till högreven som kokat 2,5 timme på spisen - sånt där riktigt köttgryteväder idag och sen är det ju söndag kväll igen! ;)
 
Puss & kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: