Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Ajm sojjy!

Kategori: Allmänt

För att jag varit en dålig bloggerska de senaste dagarna!

Var en sån där riktig körig vecka när allt händer samtidigt, men nu fick jag en lite stund över innan vi ska kolla på en film :) I torsdags var det stallet igen som vanligt, världens bästa terapi och njutning att få trava på där en timme och vara totalt fokuserad på nåt annat!

Utsikten ;)

Jag och Lakej efter lektionen
Kommer ihåg mycket mer än vad jag trodde, grymt roligt är det!
 

Sen sist så har köket verkligen börjat komma together med socklar, täcksidor, köksö och så kom även skafferiskåpet som S. ville ha så det är nu insatt och justerat! Eller ja, han ville inte ha det längre när han såg priset (6995:-) men jag sa att det är vad man får betala för att få ha sina flingor nära ;)

Spottarna är uppe i kök, badrum och vardagsrum och golvet är lagt i både vardagsrum och kök och klinkret i hallen + att strömbrytare/uttag och innertaket i tvättstugan är klart! Vi har spacklat ikväll och även lyckats lägga bort skruvdragaren på ett väldans klurigt ställe uppenbarligen eftersom vi inte hittar den NÅNSTANS! Mycket nu… Socklarna och fodren har kommit från Hornbach också och väntar på att få bli uppspikade! Socklarna är 145 mm och fodrena är 95 mm, blir nog en bra helhet :)

Finns på riktigt en instruktion med hur man tänder/släcker och dimmar... Lär nog bli spännande ett tag när vi ska lära oss det där ;)
 

Idag när vi stod och jobbade säger S. helt plötsligt att ”nu kom det en sån grå SAAB som din pappa har” Haha nä det tror jag inte tänkte jag, men jodå, surprise! Det var pappa och Kinna som kom förbi på en blixtvisit, de skulle kolla på Janne ikväll på Maximteatern och hälsade på samtidigt :) Väldigt trevligt även om det var mitt i byggkaoset, nästa gång hoppas vi på att de stannar lite längre :)

Nu ska vi kolla på en film och sen soooova, nya tag imorrn! Ska bland annat köpa bänkskivan :)
 
Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: