Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Tjillevippen!

Kategori: Allmänt

Och vips så kändes det bättre igen!

Det går verkligen upp & ner i humöret här hemma nu, just nu är det på topp igen efter några dagars ”tungroddhet”. Båda känner oss grymt laddade inför helgen då vi ska jobba skiten ur oss!

Idag när jag kom hem var gästrummet målat på tre väggar, och så kör vi tapet bara på en vägg. Lilla badrummet är nu tätskiktat, vattenfördelaren är inne, utsidan är klar, stora badrummet är färdigskivat och igår fick vi som sagt upp all taklist i gästrummet och målade taket. Imorgon blir det grävt för elkabel och i helgen ska vi verkligen KÖTTA! När jag kom hem från stallet idag gick jag bara runt och liksom mös för mig själv haha! Imorse hann jag även in på Hornbach innan jobbet och göra av med drygt 15.000:- på socklar och foder, vi struntade helt i det företaget vi hade kontakt med då det bara var dyrt och struligt och med lite enkel matte kunde vi räkna nästan +-0 på att ta det färdigmålat från Hornbach, tackar! Levereras nästa vecka och i helgen ska vi hämta golvet som ligger och väntar på Bygma :

 Jajjemän, det svänger fort nu ;)

Men nu kör vi bilder tycker jag!

Stora badrummet


Min älskade tvättmaskin ;)


Inmålad taklist


Och med väggfärg på!


Tätskiktat badrum :D


Våran vattenfördelare.. Inte precis skitsexig men ändå, vill inte mobbas ;)


S. gör klart det sista ute, ska upp med stuprännorna och knutbrädan sen bara :)

Ja det var nog allt denna visning bjöd på ikväll, nu ska jag hoppa in i duschen eftersom S. tycker jag luktar häst... Nähä, U don't say?! Hade en pussig häst idag som gärna dreglade ner mig också, väääry fresh ;)

Puss & kram!







Kommentarer


Kommentera inlägget här: