Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Glassrecept

Kategori:

Hej! Jag mitt nöt glömde helt bort att ta kort på efterrätten med glassen, men den blev jättegod iaf ;-) Jag gjorde grunden som jag brukar - 5 dl vispgrädde som jag vispar och sedan häller jag i en burk kondenserad mjölk. Det jag slängde i den här gången var en 200 grams förpackning philadelphiaost, supersmarrigt blev det :-) Men hårt! Ta ut den 20 minuter innan så att den hinner mjukna... Frys minst 5 timmar så är det klart sen :-) Hade ingen förrätt den här gången heller utan småplock som vanligt!

För tillfället äter vi mycket tryffelsalami och marinerade kronärtskockor här hemma, sen hade jag vitlöksalami, mozzarella/tomat, fetaost med citrontopping och små cheesehearts eftersom vi hade barn i sällskapet ;-) Fast vi vuxna var där och tjyvade rätt mycket ;-)
Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: