Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Välkommen tillbaka

Kategori: Allmänt

golvet :-)

Nog ingen som är förvånad över att min grymma snickare hade lagt klart allt idag när jag kom hem, vääääldigt skönt att ha ett golv att gå på igen :-D Lite socklar och sånt smått som ska fixas och underskåpet vid diskhon men det är ju liksom småpotatis i sammanhanget :-) Jag är helt slut efter vår kickoff i Gamla stan idag, vi körde "Stadsuppdraget" och det var nog det svettigaste jag gjort på länge! Blev utnämnd till lagledare och maj gaad, the pressure! Men vi fixade nästan alla uppdrag (typ 40 st) och jag tror vi har en bra chans på pallplats, resultatet kommer imorgon... Några av uppgifterna var att hångla upp GB-gubben, våldgästa en korvkiosk och servera kunder, lösa "Hanois pyramid" - som JAG av alla icke logiska människor knäckte, fotas i en polisbil men det fanns ju inte en konstapel så långt ögat nådde, fota en pudel, trä champinjoner på sugrör och typ 30 andra halvt omöjliga saker - störtroligt!!! De stackars turisterna måste ju tänkt en och annan tanke om galna svenskar när jag kommer rusandes ut från Pressbyrån med gårdagens Aftonbladet i hand och skriker till mitt lag "jag har den, jag har den och jag behövde bara flörta litegrann! Nu måste vi skynda oss ner till kajkanten och hoppa i!" Medans min kollega rusar ut från cafét bredvid "jag fick ett blankt kvitto, behövde inte ens köpa nåt!" Tja, taget ur sitt sammanhang kan jag förstå att det lät liiite knäppt :-) Kan verkligen rekommenderas! Imorrn är det arbetsdag för mig, S. fortsätter hemma :-) Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: