Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Dum planering och fredagskyckling

Kategori: Allmänt

Hej! Vaknade 10:45 idag och var inte ett dugg piggare, snarare sämre så jag kände att en soffdag var i antågande... Drog mig ner och åt frukost när jag kom på att vi kanske skulle klä granen ikväll, vilket S. tyckte var en bra idé. Kom på att vi skulle behöva en bättre julgransfot eftersom vi har en alldeles för klen en som typ välter av åsynen av gran så fort man tar in den. Så jag kollade på Julas hemsida och de hade en sån här smart

så jag tänkte att jag åker iväg lite snabbt och köper den, tar ju bara en kvart... Mmm, 2 timmar senare är jag hemma efter en parkeringsplats som liknade 3:e världskriget, en rond in på Icas parkering innan jag kände att hell no, aldrig att jag går in där! Men handla behövde jag så jag for på vårt mindre Ica... Att jag aldrig lär mig att vara still!!! Men men, fick min julgransfot iaf :-) Men rejält trött nu, NU blir det soffläge! Igår gjorde mamma en god kyckling, snabb fredagsmat :-) Snitta kycklingfiléer och fyll med paprika-chilifärskost och soltorkade tomater. Stek i en panna så man får lite yta.

Lägg i en form och fräs sen bladspenat i lite olivolja och pressa över vitlök. Jag hade två klyftor igår. Lägg det ovanpå och rör sen ihop en sås på grädde, creme fraiche och en till frp paprika-chilifärskost, hackade soltorkade tomater och salta och peppra. Häll allt över och skjuts in i ugnen tills kycklingen är klar. Servera med risoni och sallad och lite parmesan :-)

Zorro tillförde inte så värst mycket men verkade nöjd ändå

:-) Till efterrätt gjorde jag tjinuskijsåsmed vaniljglass, har dille på den såsen för tillfället! Finns ett recept här på bloggen men jag gör oftast på känn, lika delar smör, sirap och grädde, koka ihop med ingefära och vaniljstång på "vridburk" (dr. oetker) Gott är det :-)

Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: