Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Julklappstips!

Kategori: Allmänt

Hej! Har precis kollat på Livet Deluxe - braaa film :) Överraskande bra faktiskt, gjorde inte så mycket att de inte följt boken så mycket. Blev nästan bättre :) Idag käkade vi middag i farten när vi var och handlade skokräm, alvedon och en skjorta till S. Bara sånt man verkligen vill ha ;) Så idag blir det inget middagstips, men väl julklappstips! Jag är ju lite smått av den uppfattningen att det överkonsumeras nåt enormt i vår del av världen... Don't get me wrong, jag ÄLSKAR att få och ge bort presenter. Men ändå - hur många sjalar, receptböcker och uppläggningsfat behöver man liksom? Så ni ska få två lite annorlunda julklappstips som båda ligger mig varmt om hjärtat! Ett gåvobevis är mer värt än 2 biocheckar anyday...

Nr 1: www.cancerfonden.se
Skänk pengar och hjälp till att bekämpa den här vidriga jävla skitsjukdomen! Och just ja, shoppen på www.ungcancer.se glömmer ni väl inte? ;)

Nr 2: www.maskrosbarn.org
En organisation som gör ett helt häpnadsväckande jobb med att stötta maskrosbarn. För er som inte vet vad det står för, gå in och kika så förstår ni snabbt varför de är såååå viktiga året runt men framförallt under högtider. Dagar som ska vara minnesvärda av helt andra orsaker än vad dessa barn får uppleva!
Så - om ni känner att fantasin tryter eller vill vara med och stötta ändå, gör det! Helst året runt men hey, no one's perfect... Finns ju såklart flera andra att stötta men dessa två klappar mitt hjärta extra starkt för. Nu ska jag sova och ladda för utflyktsdag med 80 st 14-åringar imorrn... Tur jag inte är ensam vuxen ;) Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: