Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Kände mig lite träffad...

Kategori: Allmänt

Läste lokaltidningen idag och hittar två små notiser vid bostadssidorna - en som känns bekant och en som känns som ett "yes, vi valde rätt" Den första:

Hehe, jo liiite så känns det ju nu när vi vandrar runt här hemma! Vi utnyttjar ju inte alls huset till max men vi tänker oss att vi kommer göra det i framtiden... Men just nu - way to big! Och den andra:

Sååå många frågor vi fick kring vår köksplanering, många som undrade varför vi byggde så stort kök... Ska erkänna att jag för en nanosekund innan skåpen kommit upp tänkte samma sak, men blev säker på att vi gjorde rätt val snabbt som attan igen. Är det nånting jag är så glad över att vi gjorde så var det att dra på ordentligt med köket! Blir alltid lika förvånad när jag ser ritningar/planlösningar på nybyggen och köket är så litet och placerat i nåt stackars hörn... Och inte sällan är hallen/entrén större än köket?! Och det är också det som folk kommenterar mest här hemma, att vi har ett härligt kök :-) Jag kan ju såklart bara instämma och varje gång vi har folk hemma - var hamnar man? Jo, i köket! Sist var vi 22 pers här hemma och jag tror att typ 7 av dom satt i vardagsrummet, resten... I köket ;-) Så tips från coachen, ska ni bygga nytt: dra på, ta i, tänk större, tänk störst och kör bara - man ångrar aldrig att man har ett rejält kök! Idag värmde jag pyttipanna i ugnen så ni förstår ju att jag behöver stort kök för att mästerkocka ;-) Hehe! Nu ska vi snöra på oss dojorna och gå ut och röra på fläsket... Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: