Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Snabb juldessert

Kategori: Allmänt

Godmorgon och god jul! Tänkte mitt i allt stök ge er ett tips på dessert till kvällen, busenkelt och förhoppningsvis gott (hittade på den så jag vet inte hur den smakar) Men jag svängde iaf ihop en saffranspannacotta här efter frukost, stelnad och redo till kvällen :-) Använde dessa ingredienser

Till två glas behövs:
1,5 dl grädde
1,5 dl youghurt
1 gelatinblad (lägg i kallt vatten 10 min)
1 kuvert saffran
1 nypa strösocker (ta mer om du vill gillar sött)
3 vrid på vaniljvridaren som ser ut så här

Har tipsat om den förut, skitbra att ha hemma :-) 0,5 tsk motsvarar en vaniljstång. Koka ihop allt utom gelatinbladet och rör ner det när allt är uppkokat. Låt svalna en liten stund och häll upp i glas

Ikväll lägger jag på passionsfrukt :-) Plasta och ställ i kylen tills det är dags att äta ännu mer i onödan ;-) Hoppas ni alla får en fantastisk julafton! Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: