Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Sunday bloody sunday

Kategori: Allmänt

Ännu en dag med fullt ös! Ställde klockan imorse för att vara på tippen när de öppnade (okej då, en halvtimme efter), hann med 2 fullmatade släp, och då menar jag verkligen fullmatade...

"Jag håller jag älskling så hämtar du spännband" Vuxenpussel som S. kallar det ;-) Efter lite lunch var det dags för garagegolvet att få färg på sig

Först skrapa med spacklarna, sen sopa, sen slipa för att få bort "cementhuden", fantastiskt äckligt ord, sopa igen och sen dammsuga allt! Trodde aldrig att jag skulle stå och dammsuga ett garagegolv men plötsligt händer det ;-) Efter det kunde vi blanda färgen, och herre min je vilken läbbig grej! Full skyddsutrustning på, får man sånt där epoxi på huden kan det tydligen trigga igång nån allergi som kan ligga latent

Jag skippade glasögonen eftersom jag målade högre upp än S. jag stod med roller och han körde kanterna med pensel... Kändes efteråt, stack och sved så jag höll på att bli tokig! Imorrn ska vi köra på andra lagret ;-) Sen när vi drack kaffe vid halv tre funderade jag på vad jag skulle göra resten av dagen, S. kom inte heller på nåt bra till mig så då sa jag att jag lika gärna kunde åka på Ikea idag istället för imorrn som planerat. Så då gjorde vi det! Brände ner till Skärholmen och plockade på oss grejer till klädkammaren och tvättstugan, plus lite annat krams, lampor och sånt! Var hemma vid halv sju och kände oss rätt.möra, man hinner mycket på en dag :-) Imorgon kanske vi börjar montera, jag håller er uppdaterade :-) Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: