Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Racerfart!

Kategori:

Om gårdagen gick i snigelfart har denna varit precis tvärtom! Vi fick finbesök från Sundsvall förut och då var det bara till att röja... Det bästa med att få besök är ju såklart att få besök men god tvåa är det faktum att man får en spark i arslet och städar :-) Nu ser det ju kanske inte ut som ett bombnedslag ändå vanligtvis men efter denna vecka var det inte många rätt här hemma ;-) J & M hade med sig en jättefin present

Pryder nu köksfönstret :-)
Vi gick loss på kakan jag bakade igår, en äppelkaka som smakar och ser ut som en morotskaka ;-)
Såhär gör man: Vispa ihop 125 g mjukt smörmed 2 dl socker och 2 tsk kanel. Riv två äpplen och blanda ner med 3 ägg. Blanda 3 dl vetemjöl och 1,5 tsk bakpulver och häll i det i smeten

Blir en ganska fast smet, häll en en rund form och grädda 30-40 minuter på 175 grader. Låt den svalna och rör sen ihop en frosting på 200 g naturell philadelphiaost, 1 dl florsocker och 1 tsk vaniljsocker. Bred det över kakan

Fast runt hela liksom :-) Släng på nån snygg garnering, eller inte, och sen är det klart!
Idag har jag också fått ner kryddorna jag fick av U. förra helgen i krukor, hon tyckte att jag kunde plantera ut dom i vår, får se om jag lyckas med det... Eller ens att hålla dom vid liv tills det är dags ;-)

Doftar gott gör dom iaf! :-)
Idag har också foder kommit upp i sovrummet, gör alltid sån skillnad



Det var allt för idag, hoppas ni haft en skön söndag :-)
Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: