Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Tapet och fisksoppa!

Kategori:

Guten kväll! Precis landat i soffan och här blir jag kvar resten av kvällen :-) Vi fick ju finbesök förut och såhär blev cheesecaken färdig

Och lilla Max underhöll oss med sin charm nonstop, men sen blev han lite trött...

Så då kryper man helt enkelt in under bordet och tar sig en paus ;-) Gosi!
Sen efter att ha vinkat hejdå var det dags för tapeten i vårt sovrum att komma upp! Vi valde samma tapet i hela rummet och skippade fondvägg denna gång. Tapeten är väldigt klassisk med rand på rand



Första våden uppe! Svårt att se kontrasten på bild...

Noga med limmet! Nästan hela första väggen klar :-)

Osså från andra hållet! Vi fortsätter med resten imorgon :-)
Fick också en bättre bild på lilla toan som inte är så gul :-)

Sista väggen med våra anteckningar, snart försvinner även den :-)

Mycket viktigt där ;-)
Sen gjorde jag en improviserad fisksoppa till middag, S. var sugen på det och då ville jag testa nåt nytt så jag joxade ihop denna:

Hacka morot, fänkål och gul lök

Fräs runt med ungefär 4 msk tomatpuré som får vara en stund i pannan så man får fram den där lite smöriga smaken. Häll på nån dl vitt vin, smula ner en fiskbuljongtärning och typ 7 dl vatten. Sen tog jag en av mina hummerfonder som jag kokade häromveckan, vanlig hummerfond funkar också :-)

Har fryst ner dom i glasspinneformar från Ica, eller om det var Ikea... Strunta samma, finns lite överallt! Sen pressar man i typ en halv citron, skakar i lite dill och kryddar - salt, vitpeppar, cayennepeppar och lite svartpeppar. Låt koka ihop ordentligt och häll sen i lite grädde, typ 3-4 dl. Smaka av!

Osså blir det gult igen... Är mer röd i verkligheten, mobilkamera är som det är :-)

En klick aioli på och bröd att doppa i så är man hemma! :-)
Det var alles för idag, visar mer färdigt sovrum imorgon :-)
Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: