Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Kristi flygare 2013

Kategori:

Hujedamej på ren svenska, vilken dag! Full rulle när man är gräsänka ;-) Jag och mamma har varit på Värmdö/Djurö heeela dagen, fantastiskt väder! Jag såg en annons i helgen för den här affären

och då bestämde vi att vi far dit idag :-) Sagt och gjort, vi packade in oss och Zorro i bilen och drog iväg. Och det var som att jag dog och kom till outletheaven!

Hade nog kunnat köpa hela butiken tror jag, men jag sansade mig lite ;-) Gjorde några riktiga fynd, visar imorgon. Ett tips om ni inte varit där, och gillar stilen förstås ;-) Sen gav vi Z. ett tuggben så att han var sysselsatt

medans jag och mamma käkade lunch på Strömma krog; gös för mamma och räksmörgås för mig - smarrigt!

Sen åkte vi vidare ut mot Djurö, min mormor och morfar byggde nämligen ett hus där när mamma var barn så vi åkte förbi och kikade på det :-) Och kvinnan som ägde det nu var hemma så vi fick t.o.m komma in och titta, superkul för mig som bara sett det på bild förut :-) Efter att mamma hälsat på.några gamla kompisar hon inte träffat på typ 35 år gick vi ner till bryggan och satte oss med fika, och Z badade såklart... Vad annars? ;-) Satt där gott och väl en timme och fikade i solen, fantastiskt väder heeela dagen!





Skönt! På vägen ut till Värmdö åkte vi också förbi huset mamma och pappa bodde i precis när de träffats, massa släkthistoria idag ;-) Vi gjorde ett stopp i Sollenkroka också innan vi for hemåt, köpte en glass och Z. badade lite till...

Skärgården är ju för härlig :-) Sen hann jag bara hem och byta kläder innan jag hade en middagsdejt med min gräsänkaskollega (ja, jag vet att det inte är nåt ord) som köpte en liten hundvalp igår... Och då menar jag liten! Alltså jösses amalia kors i kristus jistanes vilken SÖTNOS!!!

Det var nära att M och M blev valplösa på stående fot, hade kunnat plocka med mig honom på stört!

Ni förstår ju sizen när min hand täcker typ hela honom :-) Gosi! Sen slängde vi lite mat på grillen som de självständiga kvinnor vi är

och babblade bort nån timme i bubblet :-) Imorrn ska jag hämta grabbarna när de kommer från Spanien och fixa AC:n i bilen, väääldigt prioriterat nu kan jag säga, med den här värmeböljan! Hoppas ni alla haft en skön ledig torsdag :-) Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: