Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Å massa frikadelli!

Kategori: Allmänt

Körde Lady & Lufsen-tema till middag idag, S. var sugen på en pasta med god tomatsås som han uttryckte det... Och nu har han precis ätit upp 2 portioner och säger (igen) att det var det godaste han ätit ;-) Tacksam att laga mat till den där! Det blev väldigt gott, så om ni känner för italianostyle kan ni härma fritt :-) Såsen gjorde jag med de här ingredienserna

Hacka lök och vitlök, fräs i olivolja. I med vin (2-3 dl) och burktomater. Hacka vanliga och ta bort kärnorna. I med det, lite vinäger, socker, färsk timjan och rosmarin (koka inte med basilika) och salt, peppar. Låt det puttra ihop och smaka av. Nåt varv med stavmixern är ofta behövligt. Sen gör man små frikadeller med

Plus lite ströbröd och mjölk som får svälla. I med köttfärs och citronskal, pressa i en vitlök och häll på nån msk persilja. Salta och peppra rejält! Riv i 1,5 dl parmesan och blanda med händerna. Sen gör man små små bollar

Och lägger i tomatsåsen

Och nu kommer det viktigaste: var inte där och pilla! När man lagt i dom så på med locket och låt bli! Annars blir det bara en enda röra... Stackars S. fick hjärtattack när jag kom på honom med sleven i handen ;-) Sen kokar man pastan under tiden och sen är det liksom klart :-)

Färskmalen svartpeppar och massa parmesan till är ett måste :-) Jag letade också fram en ritning på övervåningen, det här var den bästa jag hittade

Sovrummen till vänster är cirka 11 kvm och vårt sovrum är 14. Badrummet cirka 13 och allrummet vet jag faktiskt inte, runt 9 tror jag :-) Fråga på om det är något ni undrar över och tack igen för era kommentarer :-D Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: