Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Biff deluxe

Kategori: Allmänt

Tjokväll! Tack för era kommentarer, jättekul att läsa :-) Mera sånt! Och har ni en egen blogg får ni gärna lämna adressen. Idag har det varit en fredag med drag i för oss båda, S. roddar som tusan på jobbet med alla projekt och jag försöker jonglera 90 % på min gamla tjänst och 10 % på min nya... Men nu har jag bara två veckor kvar innan jag kan lägga allt fokus på nya jobbet :-) S. får kämpa på haha! Vi var iaf båda sugna på en rejäl köttmiddag så vi åkte iväg till köttbutiken och köpte biff! Och en liten burk av deras hemslagna bea, t.o.m jag gillade den :-) S. gjorde en gratäng med chevreost (näääärå, jag var ju såklart med på ett hörn ;)) Busenkelt - gör gratäng som vanligt och smula getost emellan lagren! Idag slängde vi i morötter också, och skippade vitlöken... Jorå, det gäller att hålla det spännande efter nästan 8 år ;-) Sen gjorde jag rödvinssås på mitt sätt, d.v.s det snabba och "inte koka massa grejs och sila"-sättet. Ner med typ 1-2 msk strösocker i en kastrull, smält och dra av plattan. Häll på några matskedar balsamvinäger och typ en halv flaska rötjut. Lite kalvfond, nån msk och låt det koka ordentligt 15-20 min. Smaka av med smör och salt och red av med lite maizena. Köttet stekte jag snabbt i pannan, här hemma har vi inge problem med råmande känsla ;-) Lite haricot verts med tryffelolja till så var det dinnertime:-) Nu blir det film och allmänt slöläge... Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: