Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Husmorstips och ugnskyckling!

Kategori: Allmänt

Hej hej! Nu har vi precis landat i soffan efter en lång seg middag :-) Gjorde kyckling i ugn som skötte sig själv och klyftpotatis med rödlök till, smaskens! Och väldigt enkelt: Dela kycklingfilé på längden, lägg i en form. Hacka salvia och rosmarin och strössla över

Sen river man över lite citronskal, saltar och pepprar och pressar över lite citronsaft. Linda en parmaskinkebit runt om och häll över 1 dl olivolja och knappt 1 dl balsamvinäger, släng ner en näve skalade vitlöksklyftor

Innan det for in i ugnen! Kör det på 125 grader i cirka 30 minuter så att det blir riktigt saftigt :-) Sen gjorde jag vanlig klyftpotatis med rödlök till och en parmesancreme. Den gör man plättlätt genom att mixa en halv parmesan tills den ser ut såhär

Sen joxar man i lite olivolja och creme fraiche tills man är nöjd :-)

Såhär blev min! Och så är det bara att käka loss! Gött :-) Slänger in ett till husmorstips jag fick av en kollega idag, skiiitsmart! Ni kanske redan har koll men... ändå! ;-) Har en klänning som sett ut såhär

Noppig och luddig liksom... Sa idag på jobbet att jag måste köpa en sån luddborttagare. Fick då snabbt till svar "nej, ta bara...

en engångsrakhyvel!" Så sagt och gjort, I gave it a shot! Och det funka :-)

Längst ner i bild ser ni var jag dragit :-) Coolt! Och mycket billigare :-) Aaa, det var väl allt för idag, höres imöra :-) Puss & kram!

Kommentarer

  • Elisabeth säger:

    Tack för tipset om nopperna, ska testas. Kycklingen ser så god ut det måste jag laga någon dag!
    Kram Elisabeth

    2013-11-22 | 20:55:22
  • Helena säger:

    Och jag som precis skulle slänga en tröja som var helt nopprig och tradig. Nu ska det köpas engångsrakhyvlar!!! :-D Kramar

    2013-11-23 | 10:23:21

Kommentera inlägget här: