Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Vardagsmat

Kategori: Allmänt

Hej! S. kom hem och frågade om jag ville ta en promenad efter maten, snabbt svar på den blev nej! Har varit med 6-åringarna idag och let's just say att jag är lite orkeslös för tillfället ;-) De är ju helsköna men tempot alltså, jisses! Skrattade rätt högt när en av dom kommer rusandes och säger "fröken, fröken, titta på mig!" Varpå kompisen snabbt rättar med "amen hon är ju inte fröken, hon är ju kurator" "Jaja, men kuratorn, titta på mig nu!" Haha, spelade nog inte så stor roll vem jag var, bara jag tittade ;-) Så kvällen kommer spenderas i soffan i en raklång position... Idag gjorde jag broccoli och ädelostgratäng till middag, en till sån ugnsrätt som sköter sig själv :-) Såhär gör jag min: Dela ner 2 färska broccolibuketter i en form (fryst = måste tinas) och lägg på "remsor" av rökt skinka. Jag köper rökt i charken, måste vara rejält med smak. Ta en Kvibille specialädel och dela ner små bitar

Sen hackar jag en lök och fräser den lite mjuk, häll på grädde, peppra & salta och låt koka ihop så att det blir krämigt. Häll det på gratängen och låt löken lägga sig som ett täcke på

Sen in i ugnen på 225 grader i typ 30 minuter. Och som alltid i denna familj så hinns det inte fotas när maten väl är klar, för då ska det ÄTAS! Illa kvickt ;-) Men gott är det, ni får föreställa er... Ha en skön tisdagskväll :-) Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: