Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Kurering

Kategori: Allmänt

Ja, det skulle kunna beskriva den här helgen! Segt som tusan men nu känner jag mig piggare och åtminstone lite redo för ny arbetsvecka :-) Fick ju en fråga i fredags ang. fönster och ska försöka svara så gott jag kan. Vi har SP-fönster Balans Plus i hela huset, även altandörrarna. U-värdet på de ligger på 0,9 vilket är väldigt lågt och gör att vi ibland på mornarna har kondens på alla rutor eftersom det är så tätt. Fönstrena på bilden som jag tog är inte hemma hos oss utan hos kompisar och de fönsterna är köpta utomlands någonstans, lite oklart var. Men för snygga skjutpartier sa S. att man kan kolla Elitfönster, de har snygga tyckte han! Vi valde mellan de och SP. Vi har inga skjutpartier utan i köket har vi två fasta fönster med list emellan

Är cirka 2,20 brett. Så ju lägre U-värde desto tätare fönster, vi störs inte av kondensen men kan vara bra att veta. Såklart har ju väggarna stor betydelse också, vi har cirka 40 cm tjocka så det är tätt, tätt, tätt! Nästan för tätt ibland när solen ligger på :-) Hoppas jag var till lite hjälp iaf, kom ihåg att ni alltid får fråga vad ni vill, sen om jag kan svara är ju en annan femma ;-) Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: