Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Turbosoppa

Kategori: Allmänt

Hej! Nu kom hösten hörni! Med besked! :-) Haft både gummistövlar och regnjacka idag, ööööste ner i flera timmar... Fast jag tycker det är mysigt :-) Idag gjorde jag min snabbaste soppa till middag och det enda man behöver är det här

Som man skalar och hackar ner i en gryta med typ 1 liter vatten. Inge fräs utan ner i vattnet bara med 2 grönsaksbuljongtärningar och låt koka kraftigt typ 15 minuter. Mixa med stav och smaka av med salt, svartpeppar och cayennepeppar och släng i en skvätt grädde. Blomkål är ju så bra, den typ reder ju sig själv :-) Sen är det klart! Gjorde ugnsmackor till idag och eftersom vi aldrig kan bestämma oss i den här familjen gjorde jag två olika.. En medmozzarella & soltorkad tomat och en med chorizo & ost + oregano på båda

Har nästan alltid färdigskivat i frysen från sånt färskt Ica-bröd. När vi köper det blir det aldrig uppätet för let's face it - det är himlans massa bröd som inte ens en kolhydratjunkie som jag får i mig. Och eftersom det blir torrt ganska fort så skivar jag det och lägger i frysen och sen är det bara att plocka fram när det behövs :-)

En klick creme fraiche och lite olivolja (naturell, citron, tryffel) är gott på! Blekt men smaskens ;-) I övrigt har vi fått upp lite handdukshängare i badrummet

Ska visa sån där stylad bild nåndag, tills dess får ni hålla tillgodo med "in action" Nu ska jag drömma mig bort en stund med den här lilla raringen

Me löööves me some mattidning! Och det här är den bästa enligt mig :-) Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: