Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Kycklingrullar

Kategori: Allmänt

Hörni, det var ju fasligt länge sen det var nån matinspiration här på bloggen, har ju sina somriga anledningar :-) Men idag gjorde jag en hittepårätt eftersom jag inte orkat handla idag heller och det blev typ jättegott! ;-) Så jag hade iaf hjärnan med mig och kom ihåg att dokumentera lite åt er. Till oss två tog jag 3 kycklingfiléer och då blev det matlåda, ta så många som du tror det behövs. Skär varje filé på tvären i 3 delar och banka ut den. Skär en halloumiost i stavar och rulla in i filén, fäst med tandpetare. Stek i olja tills de får lite yta och släng sen ner lite haricot verts

om det blev nån ost över så skär ner och släng i den också. Klipp över lite färska kryddor, typ timjan, rosmarin eller nåt, krydda med salt, peppar, cayennepeppar och fräs runt det lite. Häll på en burk färdig tomatsås (jag hittade nån basilikakryddad pizzasås i lådan) och blanda ut lite vatten med kalvfond och häll på. Låt det puttra ihop och smaka av. Jag körde på ris till idag :-)

Gurkmeja i riset, därför det är så gult :-) Det blev verkligen gott och tog typ 15 minuter så det får bli kvällens tips! Nu är det nog snart dags att sluta kämpa för idag och försöka sova ;-) Puss & kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: