Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Trädgårssmyg och bad

Kategori: Allmänt

Gokväll! Har precis kommit hem efter att ha spontanvåldgästat mormor och S. på deras kolonilott :-) Jag och mamma fick ett ryck och åkte iväg, och vi lyckades pricka in solen perfekt! Deras lilla plätt är också den snyggaste på området, och det skulle vem som helst tycka - inte bara det något partiske barnbarnet ;-) Fick lite inspiration till trädgården, bland annat har jag närstuderat pioner!



Rabarberpaj jatack!

Beer, flowers... Who cares?

Utsikten från middagsbordet :-) Sen tyckte Zorro att vi var tråkiga så då gick vi en prommis så att han fick bada och jag smygkika på andras trädgårdar... ;-)


Kastade pinnar så det stod härliga till! Hittade den här blomman och fick lära mig att den heter stormhatt

Tyckte den var lite söt :-) Och såklart alla pioner, jasmin och rosbuskar som fanns överallt! Vet iaf vad jag inte ska sätta i trädgården och det är rhododendron, verkar alldeles för krångligt med jord och grejs! Nu ska jag släcka lampan efter denna heldag som även innefattade besök hos prästen inför lördagens dop och en 2-timmars utflykt med Zorro i skogen, han badade såklart då också

:-) Så han hade förtjänat ett grisöra, själv nöjde jag mig med en leverpastejmacka! Imorgon står handling på schemat :-) Puss & kram!

Kommentarer

  • Ulla Laiho säger:

    Den där blomman är en digitalis - fingerborgsblomma. Den liksom stormhatt är giftig - bara så att du vet. Det är kanske något att generellt tänka på inför växtval i er trädgård, om ni tänker utöka familjen ...

    2014-06-25 | 07:44:19
    Bloggadress: http://www.minnatur.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: