Voxxela

Husbygge - 192 kvm i lösvirke & allmänt being me!

Veggiebiffar

Kategori: Allmänt

Hejhej! Hur mår ni såhär på söndagen? Ledsen för gles bloggning denna vecka, hinner ha så mycket vardag så det bara går i ett innan det är fredag igen! Har iaf ett recept åt er om ni har dålig fantasi på veggomat :) Vi är ju definitivt inte vegetarianer här hemma men vi har dragit ner på rött kött och nu tycker jag (för det mesta) att det är lite roligt att testa nya recept. Såhär gjorde jag veggiebiffar i veckan - blev cirka 4 port. Du behöver:
Oljan är bara till att steka i. Mixa kikärter, morötter, chili (jag tog halva, dosera som du gillar) två ägg plus salt, peppar och spiskummin i matberedaren. Smula ner fetaosten när det är en jämn massa och doppa i pankoströbröd. Det blir så kletigt att det inte behövs något extra ägg utanpå. Stek i olivolja
tills de är gyllenbruna, går jättebra att hålla varma i ugnen. Blanda en sås/kräm på matyoughurt, saften av en lime eller 1/2 citron, mynta, salt, peppar och olivoilja. Rör runt.
Servera med en matig sallad så är det klart på cirka 20-25 minuter :)
Kommer jag göra fler gånger :) I övrigt har det  varit en ganska soft vecka, S. har åkt på dunderförkylningen from hell så det har varit en lugn helg för herrn. Idag åkte jag och mamma och letade bikini till mig, Marocko närmar sig med stormsteg :) Hittade till slut en inne på Cubus, kan uttrycka det som att det var rätt skralt med utbudet...! Hörs till veckan :) Puss & kram!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: